hyvä palvelu, palvelumuotoilu koulutus

Palvelun paremmuutta

Ihailen amerikkalaisten palvelun tasoa. Ihan sama, sanotaanko heidän hymyään teennäiseksi, vai ei, mutta onhan se kivempaa kuin suomalaisten jörökölliys! Pidän itseänikin vähän vakavana tyyppinä, mutta kyllähän hymy tarttuu.

 Se kansa jaksaa olla ajan hermolla. He viitsivät. Miksi suomalainen ei vain viitsi? 

   Ajankohtaisuudella haen palvelun laadussa sitä, että otetaan asiakkaan tarve huomioon: joka päivä on erilainen, jokainen tunti on eri, jokainen hetki on tuore hetki. Joka hetki on potentiaali uusi myyntihetki. Ilman että tyrkytetään. Annetaan asiakkaan huomata, että ”Hei, tuota minä juuri tänään kaipaan!”

Silloin kun on sadepäivä, sateenvarjot ovat kaupassa etualalla, ja sateenvarjoille varattuina telineellinen muovipusseja, jonne sontsan voi laittaa ostosten teon ajaksi. Sadesuojat on helposti löydettävissä. Kylminä päivinä etualalle nostetaan rekit, joissa on lämpimiä vaatteita. 
Sweaters beats the tops. 

 Joulun mentyä uudenvuoden koristeet ovat heti ensimmäisenä esillä. Punaisen ja vihreän värimaailma on uusiutunut yön aikana, ennen uutta vuotta säihkeän sähäkkään siniseen. Ihan heti joulupäivän jälkeen! Ja hei, siellä palveluajat ovat vähän pidemmät kuin meillä. Aamut alkavat jo klo 7 ja päättyvät jopa 24.  
Kello 10-16 aukioleva liike, jonka on tarkoitus palvella asiakkaita, olisi häväistys. Kun ovet ovat kiinni, ei kauppa käy. Ei. 

*** 
Sitten kun uusi vuosi on ohi, niin seuraavaksi odotetaankin jo ystävän päivään liittyviä tuotteita. Kaikkea pientä ja houkuttelevaa, jolla ystävää voi ilahduttaa jo monen monta kertaa ennen helmikuun 14:ttä.  Kuka sen sanoo, että sitä pitäisi tehdä vain kerran vuodessa ;). 

Ilahduttaa voi milloin tahansa…



Tästä kaikesta voi ottaa oppia, kun täällä Suomessakin muotoillaan palvelua paremmaksi.

Riitta

Sisustajana pidän siitä, että uskalletaan yhdistellä niin vanhaa kuin uutta ja eri budjettikentiltä. Hyvä perussisustus nojaa tiettyihin ajattomuuksiin, johon on helppo yhdistellä trendejä ja omia persoonallisia mieltymyksiä. Kodin sisustuksessa oleellisessa roolissa on asujan oma maku ja mielipide. Yrityksissä ratkaisevaa on yritysilme.

Väreillä ja kuoseilla pelaaminen on minun taitoani.

Rakastan aitoa oloa ja lämmintä viihtyisyyttä, taitavasti tehtyä tunnelmaa. Suunnittelijana tehtäväni on luoda kokonaisuus niin, että sisustus on mittasuhteiltaan ja yhdistelmiltään harmoninen. Kannattaa käyttää sisustussuunnittelijan alaan perehtymistä, yhteyksiä ja ammattitaitoa hyväksi. Niin sinä säästät.

Saatat myös pitää...